tba_admin

26 Ağustos 2019

Yorum yapılmamış

Adana çıkışlı gap turumuza en uygun fiyatlar airbilettour.com adresinden temin edelim ve eşsiz turumuza başlayalım

Değerli misafirlerimiz, 21.00 Adana Tren Garı Önünden hareket ile gece yolculuğumuza başlıyoruz.

DİYARBAKIR – HASANKEYF – MİDYAT

Değerli misafirlerimiz,  Diyarbakır’da ekstra kahvaltımızı alacağımız  Tarihi Hasan Paşa Hanı’na hareket ediyoruz. Alacağımız serbest kahvaltının ardından İslam tarihinin en eski camilerinden olduğuna inanılan, Anadolu’da kurulan ve İslam Dünyası’nın V. Haremi Şerifi olan Diyarbakır Ulu Camiini geziyoruz. Yapım tarihi ve yaptıran uygarlığın bilinmediği, 9000 yıllık bir tarihe sahip olduğu bilinen Diyarbakır Surlarının en eskisi  Keçi Burcu’na çıkıyoruz. Aynı noktadan Dicle kıyısındaki Hevsel Bahçeleri ve 10 Gözlü Köprüyü de gördükten sonra Batman üzerinden Hasankeyf’e doğru hareket ediyoruz. Türkiye’de ilk petrol kuyusunun bulunduğu ilimiz Batman’ı panoramik olarak gördükten sonra, yakında Ilısu Barajı ile sular altında kalacak olan Hasankeyf’e varıyoruz. Hasankeyf gezimizde İmam Abdullah Türbesi, El Rızık Camisi, Sultan Süleyman Camisi, Tarihi Hasankeyf Köprüsü, Tarihi Hasankeyf Kalesi, Artuklu Döneminde var olan Eski Darphane ve Mağara Evleri göreceğimiz başlıca yerler olacak. (Hasankeyf’te yaşayan vatandaşlarımızın, başka bölgelere nakil işlemi devam ettiğinden, bazı gezi noktaları aşamalı olarak ziyarete kapatılmaktadır. Misafirlerimizin bu duruma karşı hazırlıklı olmasında fayda vardır.) Hasankeyf gezimizi tamamladıktan sonra Midyat’a hareket ediyoruz. Gezimize Sıla ve Adını Kalbime Yazdım Dizilerinin de çekildiği ve daha birçok diziye ev sahipliği yapan Midyat Konuk Evini gezerek başlıyoruz. Tarihi Midyat Evlerinin arasından yürüyerek güzel vakitler geçiriyoruz. Midyat’ın dünyaca ünlü el işleme sanatı olan Gümüş ve Telkâri ürünlerinden satın alınabileceğiniz çarşıda serbest zaman verdikten sonra aracımızla buluşarak otelimize hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde gerçekleşecektir.

diyarbakır ile ilgili görsel sonucuhasankeyf ile ilgili görsel sonucumidyat ile ilgili görsel sonucu

MARDİN – GÖBEKLİTEPE – ŞANLIURFA

Değerli misafirlerimiz, sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, Mardin gezimize başlıyoruz. İlk olarak eski bir Ermeni Konağı olan Eski PTT Binasını ve Şehidiye Camisini görüyoruz. Ardından yürüyerek Tarihi Çarşıları ve sokaklar arasında kemerli geçişleri sağlayan Abbaraları görüyoruz. Sonrasında, 11.yy da yapıldığı tahmin edilen ve Ermeni bir usta tarafından yapılan minaresi ile meşhur Ulu Camii’ni görüyoruz. Ardından bir başka önemli nokta olan Latifiye Camiini gezdikten sonra Sabancı Ailesi tarafından yaptırılan Mardin Kent Müzesi’ne ulaşıyoruz. Ardından müsaitlik durumlarına göre, Süryani cemaatinin Dünyadaki en önemli merkezlerinden ve de mimari açıdan eşsiz sayılabilecek Mor Gabriel (Midyat’ta) veya Dayrül Zafaran Manastırlarından birisini geziyoruz. Mardin’de ki son gezi noktamız ise 15.yy Akkoyunlu Hükümdarı Sultan Kasım tarafından yaptırılan Kasımiye Medresesi’ni olacaktır. Bu noktada muhteşem manzarasıyla Mezopotamya Ovası’nı fotoğraflamayı unutmayınız. Tarihi Mardin gezimiz sonrasında yöresel tatlarla zenginleştirilmiş öğle yemeğimizi alacağımız restoranımıza hareket ediyoruz. Yemeğimizin ardından Tarihi İpek Yolu, Kızıltepe – Viranşehir üzerinden Dünya arkeolojisinin göz bebeği olan ve arkeolojik çalışmaların halen devam ettiği, dünyada bilenen ilk tapınağı içinde barındıran Göbekli Tepe Kutsal Alanını geziyoruz. Sonrasında Peygamberler Şehri olan, Çiğ Köfte, Balıklı Göl, Harran denildiğinde aklımıza gelen şehir Şanlıurfa’ya ulaşıyoruz. Halil-ül Rahman Gölü, Balıklı Göl, Ayn Zeliha Gölü, Hz İbrahim Makamından ötürü ismini alan Makam Camii, Rızvaniye Camii, Mevledi Halil Camii, Hz. İbrahim’in doğduğu mağarayı görüyoruz. Panoramik Urfa Kalesi, Tarihi Çarşılardan olan Sipahiler, Hüseyinciler, Bakırcılar Çarşısını geziyoruz. Eşkıya filminden de anımsayabileceğiniz Gümrük Han’da vereceğimiz çay molası sonrasında geri dönüş yolculuğumuza başlıyoruz.

sanlıufra ile ilgili görsel sonucugöbeklitepe ile ilgili görsel sonucu

Adana çıkışlı kültürturlarını en uygun airbilettour.com adresinden 3d güvenlik sistemiyle en güveli şekilde alışveriş yapabilirsiniz veya Adana küçüksaat şubemize gelerekte en uygun uçakbiletinizi kültür turlarınızı ve otel rezervasyonunuzu yaptırabilirsiniz..